miercuri, 4 iunie 2014

Jocuri didactice educatie ecologica

 JOC DIDACTIC:
 SĂCULEŢUL CU SURPIZE!
SCOP:
·        Recunoaşterea şi denumirea unor obiecte de uz personal;
·        Demonstrarea şi denumirea acţiunii pe care o întreprindem cu ajutorul
acestora;
·        Consolidarea unor deprinderi de igienă personală.
SARCINA DIDACTICĂ:
REGULI DE JOC:
Elevul chemat alege un obiect din săculeţ, îl pipăie şi fără să se uite îl numeşte, apoi îl arată copiilor şi spune după ce l-a recunoscut de ce trebuie folosit. Ceilalţi vor executa acţiunea care poate fi îndeplinită cu obiectul respectiv( acolo unde este cazul).
ELEMENTEDE JOC: deschiderea şi închiderea sacului, ghicirea, imitarea acţiunilor, aplauze.
MATERIAL DIDACTIC: un săculeţ în care se găsesc diferite obiecte de uz personal: pahar, periuţă de dinţi, pieptene, oglindă, prosop, săpun, savonieră, batistă, şerveţel, perie de haine, perie de ghete.
 DESFĂŞURAREA JOCULUI:
            Învăţătoarea va aduce în clasă un săculeţ cu surprize. Elevii chemaţi vor veni în faţa clasei, şi fără să se uite introduc mâna în săculeţ şi spun: ,,Eu am găsit o periuţă de dinţi’’. O va scoate din săculeţ, o va arăta şi va explica necesitatea şi importanţa folosirii acesteia (cum trebuie utilizat, când şi de ce este bine să-l folosim într-un anumit fel) după care va trebui să imite folosirea ei. Dacă răspunsul este bun va fi aplaudat, iar dacă nu este corect, va fi chemat alt elev pentru a da răspunsul bun.


JOC DIDACTIC:
           SĂ PROTEJĂM NATURA (Micii ecologişti)
           SCOP:
·        Verificarea cunoştinţelor elevilor în legătură cu normele de comportare
specifice asigurării şi protejării naturii.
·        Formarea deprinderii de a culege date necesare în scopul informării pe o
temă dată.
·        Activizarea vocabularului elevilor cu cuvinte care denumesc antonime.
·        Consolidarea deprinderii de a interpreta cât mai expresiv un cântec
cunoscut.
OBIECTIVE OPERAŢIONALE:
1.      să identifice imaginile în care omul acţionează în favoarea mediului;
     2. să identifice acţiunile omului prin care se deteriorează natura (care produc     distrugeri);
     3.  să aşeze în albumul potrivit imaginea decupată anterior, motivând alegerea;
     4.   să găsească antonimele unor cuvinte date;
     5.   să interpreteze corect melodia şi textul unui cântec.
 SARCINA DIDACTICĂ:
·        Identificarea şi gruparea imaginilor în funcţie de urmările acestora asupra
mediului (protejarea sau distrugerea lui).
·        Alegerea unor cuvinte cu sens opus şi utilizarea lor corectă în propoziţii.
·        Interpretarea adecvată a unui cântec cunoscut.
     REGULI  DE JOC:
     Răspunsurile bune sunt aplaudate, cele greşite sunt corectate de colegi.
     Câştigă echipa care aşează prima jetoanele corect.
          ELEMENTE DE JOC:
     Mişcarea, mânuirea materialelor, aplauzelor, surpriza.
          DESFĂŞURAREA JOCULUI:
     Grupa va fi împărţită în două  subgrupe, fiecare să le aşeze pe care trebuie
să le aşeze pe panou după  următoarele criterii:
- pe panoul alb se aşează imaginile care reprezintă acţiuni de îngrijire a
mediului(sădirea pomilor, adunarea şi aruncarea gunoaielor în locuri special amenajate, etc.)
- pe panoul gri se aşează imaginile care reprezintă acţiuni de deteriorare a
mediului:(tăiere pomilor, foc în pădure, aruncarea gunoaielor pe jos).
După ce fiecare echipă aşează imaginile se verifică cu întreaga grupă
dacă au fost corect aşezate. Câştigă echipa care nu a făcut nici o greşeală .
     VARIANTĂ:
     Elevii au două albume:
1.      Să ocrotim natura.
2.      Nu distrugeţi natura.
Anterior planificării şi desfăşurării jocului, elevii au drept sarcină de a decupa acasă din reviste sau din cărţi imagini cu acţiuni ale omului asupra mediului. Fiecare copil va lipi imaginea sa în albumul la care crede că se potriveşte, motivând alegerea.
În  partea a doua a jocului se va desfăşura un exerciţiu de limbaj: li se vor
spune elevilor cuvinte, iar ei vor găsi opusul lui (antonimul) şi va formula propoziţii cu cele două antonime.
        Cuvintele alese trebuie să corespundă temei jocului şi să pună elevii în
situaţia de a conştientiza cele două modalităţi de acţiune asupra mediului: una
benefică şi alta dăunătoare.
 Exemplu: curat – murdar, poluat – nepoluat, bun – rău etc.
În ultima parte a jocului vor interpreta un cântec cunoscut în care este
evidenţiată dragostea şi grija faţă de natură: ,,Frumoasă-i strada noastră ’’.


JOC DIDACTIC
UNDE TRĂIEŞTE FIECARE VIEŢUITOARE
SCOPUL:
·        Verificarea şi consolidarea cunoştinţelor despre natură;
·        Consolidarea deprinderilor de orientare.
SARCINA DIDACTICĂ:
·        Recunoaşterea locului sau mediului în care trăiesc diferite vieţuitoare şi
formularea acestor relaţii în propoziţii dezvoltate.
MATERIAL DIDACTIC:
·        coală mare de desen la care se vor face 4-5 pliuri prin îndoirea în sus a
hârtiei
·        cartonaşe cu imagini reprezentând diferite vieţuitoare(animale, păsări etc.)
  DESFĂŞURAREA JOCULUI:
             Jocul se desfăşoară individual. Se amestecă imaginile şi se aşează pe catedră. Un elev vine la catedră, ia un cartonaş, îl priveşte şi denumeşte vieţuitoarea reprezentată de imagine, apoi se aşează în dreptul imaginii de pe planşă care arată mediul de viaţă al animalului respectiv. Se întoarce către clasă şi formulează propoziţia. Se face aprecierea şi se acordă câte două puncte(câte unul din cele două) pentru ambele răspunsuri corecte(unul pentru asociere şi unul pentru formularea propoziţiilor).
            Elevii care nu reuşesc să facă o asociere între vieţuitoare şi locul ei de trai au dreptul să mai tragă un cartonaş şi dacă răspund bine, li se mai acordă doar un punct.
           După rezolvarea sarcinii de către elev se comunică aprecierea de către învăţător.
            

JOC DIDACTIC:
           POŢI SĂ RASPUNZI CORECT?
           SCOP:
·        Consolidarea cunoştinţelor legate de cele trei medii de viaţă( apă, aer,
pământ).
·        Educarea unor deprinderi elementare de protejare a mediului înconjurător.
·        Verificarea capacităţii elevilor de a formula propoziţii.
·        Verificarea unor deprinderi de muncă şi practic – gospodăreşti.
OBIECTIVE OPERAŢIONALE:
1.      să grupeze animalele în funcţie de mediul lor de viaţă (apă, aer, pământ);
2.      să înlăture din tablouri acele elemente care pot polua aceste medii (natura);
3.      să formuleze propoziţii pe baza imaginilor prezentate;
4.      să aplice la colţul naturii deprinderile practic –gospodăreşti formate.
SARCINA DIDACTICĂ:
·        Gruparea animalelor pe cele trei medii de viaţă:apă, aer, pământ.
·        Înlăturarea din tablou a elementelor poluante pentru mediul de viaţă
respectiv.
·        Îngrijirea plantelor şi peştişorilor de la colţul naturii.
MATERIAL DIDACTIC:
Trei tablouri reprezentând cele 3 medii de viaţă: apă, aer, pământ;siluete de animale, imagini reprezentând acţiuni realizate de elevi, câte o bilă albă şi una neagră pentru fiecare copil.
           DESFĂŞURAREA JOCULUI:
           În prima parte elevii intuiesc cele trei tablouri afişate. Vin apoi pe un rând şi aleg de pe masă câte un jeton cu un animal, îl denumesc şi îl aşează pe panoul ce reprezintă mediul său de viaţă. Învăţătoarea alege şi ea un jeton pe care îl aşează greşit iar elevii trebuie s-o corecteze.
            După gruparea animalelor, elevii privesc tablourile încercând să găsească acele elemente care pot dăuna naturii (poluează mediul). Ex: În apă sunt aruncate sticle, cutii. În aer este mult fum.
            În partea a doua învăţătoarea arată pe rând câte o imagine ce reprezintă o acţiune întreprinsă de către om. Elevii precizează dacă imaginea dăunează sau nu naturii. Dacă acţiunea este în favoarea naturii ridică bila albă, dacă acţiunea dăunează naturii ridică bila neagră. În locul imaginilor folosite ca suport se pot mima diferite acţiuni, fie de către învăţătoare, fie de către elevi. În final se desfăşoară activităţi gospodăreşti la colţul naturii, iar apoi elevii vor sădi în curtea şcolii flori, adună hârtii.


JOC DIDACTIC
CERCUL NATURII
SCOPUL: Înţelegerea conexiunilor, a legăturilor care se fac între plante şi animale.
SARCINA DIDACTICĂ: denumirea elementelor din mediul înconjurător, a locului pe care îl ocupă;
ELEMENTE DE JOC: surpriza, aranjarea copiilor care au jetoane corespunzătoare, întrecere, aplauze, reguli.
REGULI: elevii se vor uni în perechi în funcţie de legăturile dintre plante şi animale pe care le reprezintă.
MATERIAL DIDACTIC: ecusoane reprezentând plante, animale.
DESFĂŞURAREA JOCULUI:
Se împart elevilor etichete cu numele unor plante şi animale cum ar
fi: lup, grâu,vierme, pasăre, şoarece, iepure, iarbă, arbore, cerb, bufniţă, insectă, oameni. Aceste etichete se prind de piept. Elevii se vor uni în perechi în funcţie de legăturile dintre plante şi animale pe care le reprezintă. Elevul care are ecusonul ,,iarba’’ se va uni cu elevul care are ecusonul ,,cerb’’, care se va prinde apoi de mână cu elevul care are ecusonul ,,oameni’’, etc. În final toţi elevii se vor prinde de mâini formând  cercul naturii.


JOC DIDACTIC
USCAT, AER, APĂ
SCOP:
·        Consolidarea şi verificarea cunoştinţelor despre animale şi mediul lor de
viaţă.
ELEMENTE DE JOC: ghicirea animalului, întrecere, aplauze.
MATERIAL DIDACTIC:o minge mică
PARTICIPANŢI: poate fi jucat de orice număr de jucători într-o încăpere.
DESFĂŞURAREA JOCULUI:
Jucătorii se aşează în cerc, în poziţia şezând, iar conducătorul jocului în mijlocul cercului; de unde aruncă mingea unui jucător rostind totodată şi unul din cuvintele: uscat, aer, apă.
Jucătorul care a primit mingea este obligat să denumească o fiinţă care trăieşte în mediul respectiv. De exemplu: dacă se strigă apă se va răspunde delfinul.
Jucătorii care nu răspund repede sau numesc fiinţe care nu trăiesc în mediul respectiv primesc câte un punct penalizare.
JOC DIDACTIC
CINE ŞTIE CÂŞTIGĂ
SCOPUL: Sistematizarea cunoştinţelor despre:
·        Elementele necesare vieţii plantelor, animalelor şi omului (apă, aer, soare);
·        Importanţa plantelor (mai ales a pădurilor) pentru viaţa animalelor şi a omului;
·        Cauzele producerii dezechilibrelor în natură (încălzirea planetei, secetă,
furtuni, dispariţia unor animale etc.).
OBIECTIVE OPERAŢIONALE:
·        Să enumere elementele necesare vieţii pe Pământ;
·        Să înţeleagă ce se întâmplă când lipseşte unul dintre elemente;
·        Să explice de ce pădurea este ,,plămânul verde’’ al planetei;
·        Să enumere cauzele care determină dezechilibrele în natură;
·        Să găsească soluţii pentru salvarea planetei şi implicit a animalelor şi
plantelor;
·        Să enumere câteva reguli de comportare în excursie;
ELEMENTE DE JOC: întrecerea şi mânuirea materialelor.
SARCINA DIDACTICĂ:
·        Sortarea imaginilor corespunzătoare cerinţelor conducătorului de joc;
·        Copiii lucrează pe două echipe.
REGULI DE JOC:
·        Elevii se consultă (pe grupe) îşi aleg un reprezentant care formulează răspunsul.
METODE ŞI PROCEDEE: conversaţia, explicaţia, exerciţiul, problematizarea.
MATERIAL DIDACTIC: imagini (desene, CD, casete video, diapozitive) cu:
·        Plante(animale)cărora le lipsesc unul două elemente necesare vieţii (câte unul
pentru fiecare echipă);
·        Păduri incendiate, defrişări;
·        Ape poluate şi peşti morţi sau alte animale(păsări, mamnifere etc.);
·        Aspecte din oraşe cu fabrici care poluează aerul, maşini care elimină gaze de
eşapament;
·        Aspecte din natură în timpul secetei;
·        Poluarea naturii cu gunoaie (gunoaie în poieniţă şi în pădure după plecarea
excursioniştilor);
·        Strângerea materialelor refolosibile (hârtie, plastic).
DESFĂŞURAREA JOCULUI:
 În funcţie de imaginaţia fiecărui învăţător se pot folosi diferite materiale care să contribuie la realizarea scopului propus. Jocul se desfăşoară pe două echipe, sub forma de întrecere. Învăţătorul îşi fixează întrebările corespunzător obiectivelor operaţionale urmărite şi materialul folosit, aceleaşi pentru ambele echipe. După rezolvarea fiecărei sarcini, echipa primeşte (pe un panou) stimulente diverse, imaginate de învăţătoare. La sfârşit este câştigătoare echipa care a însumat mai multe stimulente. Echipele vor avea nume (din domeniul ecologiei:,,Delfinii’’ şi ,,Balenele’’ etc.)şi vor premii care constă în cărţi cu conţinut ecologic(,,Doxi’’, ,,Planeta Albastră’’, insigne etc.


JOC DIDACTIC
AŞA DA! AŞA NU!
SARCINA DIDACTICĂ: gruparea propoziţiilor după criteriul AŞA DA! AŞA NU! Prin ridicarea mâinii pentru AŞA DA! Şi verbalizarea pentru AŞA NU!
DESFĂŞURAREA JOCULUI
 Pe jetoane vor fi scrise propoziţiile:
 Îngrijesc animalele şi plantele.
 Chinuiesc animalele.
 Mă joc frumos cu animalele.
 Respect animalele şi plantele.
 Distrug plantele.
 Ocrotesc plantele şi animalele.
Rup florile îndrăgite din parc.
 Hrănesc păsările şi le fac adăposturi.


JOC DIDACTIC:
POLUAREA RÂULUI
DESFASURAREA JOCULUI:
5- 6 elevi prinşi de mâini vor executa mişcările apei unui râu. Apoi, 5 sau 6 elevi vor reprezenta peştii, imitând mişcările peştilor prin apă. În apă vor apărea 5 – 6 elevi care au în piept etichete pe care sunt scrise numele unor deşeuri sau poluanţi:,,gunoaie’’, ,,chimicale’’, ,,detergenţi’’, ,,sticle’’, ,,ambalaje’’, etc. ÎN momentul când poluanţii intră în apă, peştii se îmbolnăvesc şi copiii încep să tuşească, ghemuindu-se la pământ. Apar 3 copii care curăţă apele de gunoaie, iar ,,peştii’’ îşi revin şi încep să înoate iar prin apă.


JOC DIDACTIC
CAMPANIE ECOLOGICĂ
DESFĂŞURAREA JOCULUI:
           Echipelor li se acordă un anumit timp(15 minute) pentru a stabili de comun acord care este campania ecologică pe care o consideră prioritară (reciclarea deşeurilor, curăţenia unei zone, protecţia animalelor, protecţia unui copac etc.) şi modul în care tinerii se pot implica (participare directă în campanie, colectare de fonduri, realizarea unor afişe sau a unui reportaj la radio/tv. , etc.)
Toate echipele urmează să mimeze acţiunea respectivă. Echipa care ghiceşte subiectul mimat capătă un punct.


JOC DIDACTIC
COLECŢIONARII NATURALIŞTI
PARTICIPANŢI:se joacă în jurul mesei, pe grupe formate din 5-7 jucători.
MATERIALE FOLOSITE: se confecţionează 32 de cartonaşe de 7/10 cm.
Pe una din feţele acestor cartonaşe se lipesc poze reprezentând plante şi animale din diferite specii. O specie aleasă va figura pe câte 4 cartoane, pe fiecare carton fiind însă o altă plantă sau animal din specia respectivă.
Jucătorii se numerotează, şi apoi cartoanele se amestecă şi se împart câte 4 la fiecare, cele care rămân se pun la pachet la mijlocul mesei.
          Ţinând cartoanele în mână, în formă de evantai, jucătorii vor observa subiectele de pe cartoane, hotărând să colecţioneze o specie sau alta şi păstrând acest lucru secret. Cartoanele care fac obiectul colecţiei vor fi puse jos, pe masă în faţa jucătorului, acesta rămânând în mână cu subiectele care nu-l interesează.
Jocul începe cu jucătorul numărul 1 care ridică un carton din pachet (cartonul de deasupra), dacă acesta completează colecţia sa îl va opri depunând un alt carton în dreapta sa.
Dacă dimpotrivă acest carton nu îl interesează, îl poate pune pe el în dreapta jos.
Jocul continuă cu jucătorul numărul 2, adică cel din dreapta numărului 1, care trebuie să ridice o carte. De data aceasta el poate ridica fie o carte din pachet, fie cartea dată jos de jucătorul numărul 1.


JOC DIDACTIC:
ŞTAFETA GUNOIULUI
DESFĂŞURAREA JOCULUI:
Elevii sunt împărţiţi în două şiruri. În faţa fiecărui şir la o distanţă de 5 m se aşează câte un coş de gunoi. Fiecare elev va aduna din curtea şcolii câte un ambalaj aruncat sau o cutie goală de lapte, pe care să o arunce în coşul de gunoi. La comanda start, elevii aleargă spre coşurile de gunoi, aruncă deşeurile în coş, apoi se întorc în fugă, dând ştafeta următorului elev. Câştigă echipa care termină mai repede, aruncând toate gunoaiele în coş.


JOC DIDACTIC:
DE-A DIVERSITATEA
DESFĂŞURAREA JOCULUI
Se poate face un exerciţiu de imaginaţie: fiecare elev să încerce să compună propoziţii despre diversitate care să înceapă cu o literă din acest cuvânt. De exemplu:
                            DIVERSITATE
               Dansul florilor,
               În lumina amiezii,
              Vâltoarea apelor,
               Energia vântului,
               Răsăritul soarelui,
               Susurul pâraielor,
               Inocenţa ciocârliei,
               Tunetul ploii,
               Aceasta este lumea noastră,
               Tot ce ne înconjoară,
                Este Terra, casa noastră!


JOC DIDACTIC
,,ÎNFIAZĂ’’ UN COPAC
SCOPUL:
·        Educarea atitudinii ecologice faţă de mediul înconjurător;
·        Întărirea comportamentelor pozitive de îngrijire a copacilor;
SARCINA DIDACTICĂ: participarea la acţiuni de îngrijire şi protejare a
mediului;
REGULI DE JOC: elevii vor ,,înfia’’ un copac şi vor trebui să îl îngrijească;
ELEMENTE DE JOC: mânuirea materialelor, mişcarea.
MATERIALE NECESARE: un copac, creion de desen, hârtie, carneţel, aparat foto.
 DESFĂŞURAREA JOCULUI:
Când ieşiţi la plimbare, invitaţi copiii să ,,înfieze’’ un copac (din parc sau de pe stradă). Prin acest gest se dezvoltă legătura dintre copii şi mediul înconjurător. Explicaţi-i că de fapt nimeni nu poate avea un copac al lui într-un domeniu public, dar că omul se poate ,,împrieteni’’ cu un copac şi poate să-l îngrijească.
 Ce răspunderi ar putea avea cineva care ,,deţine’’ un pom? În primul rând trebuie să cunoască foarte bine copacul. De aceea cu ajutorul creionului şi al hârtiei desenaţi copacul iarna; sau toamna, adunaţi frunzele căzute pe jos şi presaţi-le, studiaţi florile şi fructele, primăvara şi vara.
           Când ieşiţi la plimbare, fiecare copil trebuie să aducă apă într-o sticlă, cu care va uda copacul. Copiii mai mari pot să facă un calendar al copacului, în care pot nota înălţimea, perioada când înfloreşte, mirosul pe care îl răspândesc florile, forma fructelor etc.
           În final, o dată sau de două ori pe an faceţi fotografii copilului împreună cu copacul ,,înfiat’’.
Cu timpul, copacul va deveni un reper important pentru cunoştinţele de botanică ale copilului.

JOC DE ROL
,,ÎN EXCURSIE LA PADURE’’
SCOP:
·        Evaluarea cunoştinţelor despre ocrotirea mediului înconjurător;
·        Evaluarea unor deprinderi practic-gospodăreşti;
·        Activarea interesului şi a plăcerii pentru învăţarea prin joc, dezvoltarea
spiritului de echipă şi de competiţie;
·        Formarea şi dezvoltarea unor comportamente civilizate;
SARCINA DIDACTICĂ:
REGULI DE JOC: În drumul prin pădure elevii vor descoperii ,,capcane -    surprize’’ şi vor trebui să facă ce li se cere. –Dacă sarcinile au fost îndeplinite, se vor deplasa mai departe în adâncul pădurii, până la un alt indiciu. –Echipa ai căror membri greşesc răspunsurile, este penalizată sau va primi un supliment de ,,muncă’’,iar cea ai căror membri greşesc ştiu să răspundă corect va înainta mai repede pe traseu, ajungând prima la ,,Cabana Pădurarului’’.
ELEMENTE DE JOC: competiţia, situaţiile surpriză, ghicirea, mişcarea, aplauze, stimulente.
MATERIAL DIDACTIC: cărţi, buline, o trăistuţă, hârtie, ambalaje ouă Kinder, cuib de păsări natural, coş de nuiele în care se află alimentele, o carte de imagini despre ocrotirea naturii, pături, casetofon, pubelă pentru resturi alimentare, tacâmuri şi veselă unică folosinţă, recompense.
DESFĂŞURAREA JOCULUI:
           Prima echipă va purta în piept buline de culoare roşie, iar a doua echipă buline de culoare verde. Se dă startul şi, căutând, copiii pornesc spre pădure, pe cărarea şerpuită dintre copaci. Ei sunt invitaţi să observe vegetaţia unor copaci, adăposturile unor animale, un muşuroi de furnici, să culeagă floricele, să asculte susurul unui pârâiaş ce străbate pădurea, să salveze de la înec o gâză mică ce a căzut în apă, s-o aşeze uşor pe iarba verde şi moale. Copiii sar apoi peste un pârâiaş, observă cum ,,doctorul pădurii’’ îşi face datoria şi, deodată, observă cum pe crenguţa unui stejar stă atârnată o trăistuţă. În ea se descoperă nişte plicuri în care se găsesc bileţele cu anumite sarcini  (întrebări la care trebuie să răspundă ):
Echipa 1 :   -  Cum este solul?
-         Cum este iarba?
-         Cum este aerul?
Echipa 2 :  -  Cum sunt copacii?
-         Cum sunt păsările?
-         Cum este apa din pârâu?
După ce echipele răspund la întrebări (vom lua trăistuţa cu noi ), se consemnează răspunsurile, vom vorbi de animale şi păsările din pădure, cu ce se hrănesc, ce foloase aduc, câteva curiozităţi, apoi vom continua traseul până la marginea pădurii pe malul Dunării. Aici într-un cuib de păsărele care a căzut, probabil dintr-un copac înalt descoperim printr-o mulţime de păsări o mulţime de ouă Kinder (ambalaje). Deschizând fiecare ou, pe rând, aflăm întrebările:
Echipa 1 :  - De ce mor plantele?
-         Ce s-ar întâmpla dacă n-ar fi pădurea?
-         De ce nu este voie să se defrişeze pădurea?
-         De ce trebuie să păstrăm acest loc curat?
Echipa 2 :  -  Cum este apa Dunării faţă de a pârâului?
-         Care sunt cauzele? Ce credeţi că se întâmplă cu peştii?
-         Cum este malul Dunării?
-         Care sunt cauzele? Ce se întâmplă cu plantele şi vieţuitoarele?
Înaintează echipa care ,,s-a descurcat’’ cel mai bine. Pentru că timpul trece, se propune alerge uşor unii după alţii pentru a ajunge în poieniţa unde îi aşteaptă nişte surprize plăcute. Nu departe se vede ,,casa pădurarului’’, o căsuţă din lemn cu flori la ferestre. Odată ajunşi la acest popas, copiii descoperă în mijlocul poieniţei însorite un coş mare de nuiele.  Folosindu-se metoda descoperirii prin surpriză, din coş se vor scoate bunătăţi cu care copiii se vor ospăta. În continuare au loc discuţii pe marginea temei ,,Să ocrotim natura!’’. În acest sens, ei îşi vor aduna masa de la picnic şi îşi vor depune resturile alimentare (pungi, flacoane de plastic, şerveţele şi vesela de unică folosinţă ) într-o pubelă aflată în apropiere, pe care scrie ,,Păstraţi curăţenia!’’.
Li se prezintă aici o carte cu imagini pregătită anterior, care reprezintă diferite modele de comportamente. Răsfoind filă cu filă, vor răspunde prin ,,aşa da’’ şi prin ,,aşa nu’’ la întrebarea: ,, - Cum credeţi că este corect? Şi cum nu ?’’
Echipa 1 :  -  imaginea reprezintă o fetiţă care udă florile cu stropitoarea;
-         oameni care taie şi defrişează copacii;
-         un grup de oameni care montează o cantină pentru păsărele într-un copac;
-         un grup de copii care aruncă pe apă flacoane de plastic.
Echipa  2 :  -  un medic veterinar care pansează lăbuţa unui căţel;
-         un grup de oameni care plantează pomi şi răsădesc flori;
-         un cetăţean care aruncă hârtia jos;
-         o fetiţă care omoară gâzele şi calcă în picioare florile.
Se vor consemna răspunsurile după care se totalizează punctele. Echipa câştigătoare va primii cărţi drept premiu.                               


JOC DIDACTIC
CEVA………….
DESFĂŞURAREA JOCULUI
 În timpul unei plimbări, conducătorul jocului distribuie fiecărei echipe o foaie de hârtie pe care sunt notate următoarele întrebări:
Poţi să-mi arăţi:
-         Ceva înalt şi drept?
-         Ceva încovoiat?
-          Ceva strălucitor?
-         Ceva rotund?
-         Ceva ascuţit?
-         Ceva verde cu galben?
-         Ceva făcut de mâna omului?
-         Ceva ce nu-şi găseşte locul în natură?
-         Ceva important pentru echilibrul naturii?
Grupul se opreşte pentru 5 minute într-o anumită zonă şi notează răspunsurile, care se citesc apoi cu voce tare.


EDUCATOARE:
COLAC ANA – MARIA
GRADINITA CU PROGRAM PRELUNGIT NR. 1

CORABIA, JUDETUL OLT

2 comentarii: