Cocoşii
Elevii
se grupează în perechi câte 2. Sar într-un picior şi încearcă să-şi
dezechilibreze partenerul, împingându-l cu mâinile. Pierde cel care pune primul
piciorul liber pe sol.
Variantă:
Ambii elevi stau într-un cerc cu diametrul de 1m. Se împing. Câştigă cel
care-şi scoate adversarul din cerc.
Scăunelul
Se
formează grupe de câte 3 elevi. Doi se prind de braţe, formând scăunelul pe
care se aşază al treilea. Se parcurge un traseu, după care se schimbă rolurile.
Variantă:
Se poate organiza- dacă spaţiul permite- şi o ştafetă între echipe egale.
Ştafeta într-un picior
Echipe
egale. La semnal, primii pleacă până la un punct, sărind într-un picior. Ating
peretele, ocolesc un obiect, şi, putând schimba piciorul de sprijin, se întorc
şi-şi ating coechipierul, care urmează acelaşi traseu, într-un picior. Câştigă
echipa care termină prima.
Prinde
urma!
Două
echipe egale. Jucătorii sunt aşezaţi în şir, prinşi de mijloc, faţă înfaţă. La
semnal, şirurile se vor deplasa, primul din fiecare şir caută să prindă coada
şirului advers, care, prin schimbarea direcţiei, va căuta să evite prinderea,
având în vedere să nu rupă şirul.
Cel
prins trece la echipa câştigătoare.
Câştigă echipa cu cei mai puţini prinşi şi
care n-au rupt şirul.
Şoarecele
şi pisica
Elevii
sunt aşezaţi în cerc. Dintre ei, doi devin: şoarecele şi pisica. Pisica va
trebui să prindă şoarecele, care va utiliza orice gaură din cerc pentru a se
salva. Elevii din cerc, încurajând unul din personaje, au dreptul să-l stopeze
sau să-l ajute pe unul dintre eroi.
Rolurile
se schimbă, pentru a participa cât mai mulţi elevi.
Îndemânaticii
Elevii sunt împărţiţi în atâtea
echipe câte saltele există. În poziţia ghemuit, elevii vor ţine între piept şi
genunchi o minge( alt obiect). Se vor rostogoli. Cine reuşeşte rostogolirea
fără a scăpa obiectul câştigă un punct.
După rularea tuturor concurenţilor,
câştigă echipa cu cele mai multe puncte.
Variantă: Elevii vor
efectua atât rostogolirea înainte cât şi înapoi.
Întâlnirea
pe punte
De
la fiecare capăt al băncii de gimnastică vine câte un copil. La locul de
întâlnire trebuie să găsească modalităţi de trecere fără să cadă de pe punte.
Copiii sunt lăsaţi să caute cât mai multe modalităţi de trecere, punându-şi la
încercare creativitatea.
În
lipsa unui număr mai mare de bănci, se pot trasa punţi pe duşumea, cu creta.
Vulpea
şi găinile
Elevii
sunt răspândiţi pe tot terenul. În jurul picioarelor se trasează un cerc care
reprezintă cuibul. La semnal, găinile ies din cuibare şi caută de mâncare.
Pe furiş vulpea/ vulpile încearcă să
le prindă, alergându-le. Găinile
trebuie să intre în cuib. Găinile prinse de vulpi sau care s-au grupat câte 2-3 într-un cuib sunt scoase din
joc.
Berzele
Câte doi copiii stau într-un
picior, într-un cerc cu diametrul de 1m,
şi cu mâinile încrucişate la piept. La semnal, prin împingere cu corpul,
fiecare caută să-şi scoată adversarul din cerc sau să-l facă să pună piciorul
jos. Echilibrul se păstrează prin sărituri într-un picior. Câştigă barza mai
puternică. Jocul poate fi reluat de mai multe ori.
Crabii
şi creveţii
Două
echipe egale ca număr stau aliniate faţă în faţă sau spate în spate la centrul
terenului, la o distanţă de 2-3 m.
La
marginea terenului se trasează o linie pentru fiecare echipă care reprezintă locul de scăpare.
O
echipă se numeşte crabii, cealaltă creveţii.
Conducătorul
jocului strigă numele unei echipe. Echipa strigată trebuie să fugă spre locul
de scăpare, fiind urmărită de jucătorii celeilalte echipe.
Fiecare
jucător atins înainte de a fi depăşit linia de scăpare aduce un punct echipei
adverse. Jocul se reia de mai multe ori.
Câştigă echipa care a
acumulat mai multe puncte.
didactic.ro
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu