miercuri, 4 iunie 2014

10 jocuri pentru orele de educatie fizică


Cocoşii
Elevii se grupează în perechi câte 2. Sar într-un picior şi încearcă să-şi dezechilibreze partenerul, împingându-l cu mâinile. Pierde cel care pune primul piciorul liber pe sol.
Variantă: Ambii elevi stau într-un cerc cu diametrul de 1m. Se împing. Câştigă cel care-şi scoate adversarul din cerc.

Scăunelul
Se formează grupe de câte 3 elevi. Doi se prind de braţe, formând scăunelul pe care se aşază al treilea. Se parcurge un traseu, după care se schimbă rolurile.
Variantă: Se poate organiza- dacă spaţiul permite- şi o ştafetă între echipe egale.

Ştafeta într-un picior
Echipe egale. La semnal, primii pleacă până la un punct, sărind într-un picior. Ating peretele, ocolesc un obiect, şi, putând schimba piciorul de sprijin, se întorc şi-şi ating coechipierul, care urmează acelaşi traseu, într-un picior. Câştigă echipa care termină prima.

Prinde urma!
Două echipe egale. Jucătorii sunt aşezaţi în şir, prinşi de mijloc, faţă înfaţă. La semnal, şirurile se vor deplasa, primul din fiecare şir caută să prindă coada şirului advers, care, prin schimbarea direcţiei, va căuta să evite prinderea, având în vedere să nu rupă şirul.
Cel prins trece la echipa câştigătoare.
            Câştigă echipa cu cei mai puţini prinşi şi care n-au rupt şirul.         


Şoarecele şi pisica
Elevii sunt aşezaţi în cerc. Dintre ei, doi devin: şoarecele şi pisica. Pisica va trebui să prindă şoarecele, care va utiliza orice gaură din cerc pentru a se salva. Elevii din cerc, încurajând unul din personaje, au dreptul să-l stopeze sau să-l ajute pe unul dintre eroi.
Rolurile se schimbă, pentru a participa cât mai mulţi elevi.

Îndemânaticii
Elevii sunt împărţiţi în atâtea echipe câte saltele există. În poziţia ghemuit, elevii vor ţine între piept şi genunchi o minge( alt obiect). Se vor rostogoli. Cine reuşeşte rostogolirea fără a scăpa obiectul câştigă un punct.
După rularea tuturor concurenţilor, câştigă echipa cu cele mai multe puncte.
 Variantă: Elevii vor efectua atât rostogolirea înainte cât şi înapoi.


Întâlnirea pe punte
De la fiecare capăt al băncii de gimnastică vine câte un copil. La locul de întâlnire trebuie să găsească modalităţi de trecere fără să cadă de pe punte. Copiii sunt lăsaţi să caute cât mai multe modalităţi de trecere, punându-şi la încercare creativitatea.
În lipsa unui număr mai mare de bănci, se pot trasa punţi pe duşumea, cu creta.


Vulpea şi găinile
Elevii sunt răspândiţi pe tot terenul. În jurul picioarelor se trasează un cerc care reprezintă cuibul. La semnal, găinile ies din cuibare şi caută de mâncare. Pe furiş vulpea/ vulpile încearcă să le prindă, alergându-le. Găinile trebuie să intre în cuib.                                                                                                                             Găinile prinse de vulpi sau care s-au grupat câte 2-3 într-un cuib sunt scoase din joc.


Berzele
Câte doi copiii stau într-un picior, într-un cerc cu diametrul de  1m, şi cu mâinile încrucişate la piept. La semnal, prin împingere cu corpul, fiecare caută să-şi scoată adversarul din cerc sau să-l facă să pună piciorul jos. Echilibrul se păstrează prin sărituri într-un picior. Câştigă barza mai puternică. Jocul poate fi reluat de mai multe ori.


Crabii şi creveţii
            Două echipe egale ca număr stau aliniate faţă în faţă sau spate în spate la centrul terenului, la o distanţă de 2-3 m.
La marginea terenului se trasează o linie pentru fiecare echipă care reprezintă locul de scăpare.
O echipă se numeşte crabii, cealaltă creveţii.
Conducătorul jocului strigă numele unei echipe. Echipa strigată trebuie să fugă spre locul de scăpare, fiind urmărită de jucătorii celeilalte echipe.
Fiecare jucător atins înainte de a fi depăşit linia de scăpare aduce un punct echipei adverse. Jocul se reia de mai multe ori.

Câştigă echipa care a acumulat mai multe puncte.


didactic.ro

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu