luni, 2 iunie 2014

Exerciţii de divizare pe grupuri, de formare şi consolidare a grupului (şcolari)


Selecţie la întâmplare

Categorie: Exerciţii de divizare pe grupuri
Nivel de dificultate: Uşor                
Sarcini pentru grup: pentru fiecare
Rezultate aşteptate: să se creeze grupuri care să poată funcţiona bine, iar oamenilor să le fie uşor să se cunoască reciproc
Descriere:
Alege o persoană la care liniile din palma stângă sunt similare cu ale tale.
Alege o persoană a cărei zi de naştere este cea mai apropiată de a ta (lună, zi).
Alege o persoană care are aceeaşi culoare a ochilor ca tine.
Faceţi grupuri de 3 persoane cărora le place aceeaşi culoare cel mai mult.
Faceţi 12 grupuri în care lună sunteţi născuţi.


Selecţie parţial întâmplătoare

Categorie: Exerciţii de divizare pe grupuri
Nivel de dificultate: Uşor
Sarcini pentru grup: pentru fiecare
Rezultate aşteptate: să se creeze grupuri care să poată funcţiona bine, iar oamenilor să le fie uşor să se cunoască reciproc
Descriere:
Cercurile cu numere: Oamenii merg în mijlocul cercului. Liderul le spune diferite numere, iar ei trebuie să încerce să facă cât mai repede posibil grupuri de această mărime. În cele din urmă, conducătorul poate spune un număr pentru a crea grupuri de mărime corectă.
Cercurile cu hobby- uri: Conducătorul numeşte hobby- urile, iar jucătorii aleg grupul conform pasiunii pe care o au. La fel se poate proceda cu numele ţării pe care au vizitat- o etc.
Animalele: Liderul dă câteva bucăţi de hârtie pe care sunt scrise numele animalelor. El poate alege uşor grupurile prin această metodă; de exemplu, dacă este nevoie de băieţi în fiecare grup, profesorul poate alege 2 exemplare din fiecare animal, dându- le doar aceste hârtii. Membrii fiecărui grup trebuie să se găsească reciproc, făcând zgomotul specific acelui animal.




Puzzle

Jumătate din membrii grupului nu văd, sunt legaţi la ochi sau ţin ochii închişi, ceilalţi pot vedea.
Cei care nu văd, fac puzzle- ul cu ajutorul celorlalţi. Cei care nu văd sunt singurii care pot atinge puzzle- ul. Când acesta este gata e timpul să schimbăm rolurile, iar cei care văd devin nevăzători şi se procedează la fel.


Mâinile şi picioarele

Pentru această sarcină sunt tot atâtea urme pentru mâini şi picioare câte sunt în grup. Sarcina este să plasaţi mâinile şi picioarele pe urme, astfel încât într- o urmă se află o mână sau un picior, iar mâinile şi picioarele fiecăruia sunt deasupra unei urme în acelaşi timp. Exerciţiul este realizat când întregul grup a fost în acelaşi timp la locurile lor pentru 5 secunde. Unii trebuie să- şi ridice picioarele de pe pereţi ţi mulţi membri ai grupului trebuie să dea tot ce pot ei...


Masa

Mâinile şi picioarele celor din grup sunt legate împreună: picior cu picior, mână cu mână. Grupul e aşezat în cerc astfel încât spatele lor să fie spre centrul cercului.
Sarcin este să mute vesela de pe o masă pe alta, ca grup.


Plasa

Descriere:Membrii grupului trebuie să treacă prin plasă în aşa fel încât fiecare gaură  să fie folosită doar o dată. Aşa că fiecare are popia lui gaură prin care trebuie să treacă. Grupul trebuie să decidă care este a fiecăruia.
            Sarcina e realizată când grupul este de cealaltă parte a plasei.



Compania

Descriere: Ai o companie care a produs 500 000 de huse stricate (telefoane mobile). Ele nu pot fi folosite ca huse şi trebuie să găseşti cât mai multe posibilităţi pentru a le folosi. Notaţi- vă ideile. Fiţi creativi şi inventivi!


Camera întunecată

Descriere: În camera întunecată sunt diferite obiecte pe podea, pe mese, pe scaune şi care atârnă din tavan. Aceste lucruri pot fi jucării, haine, fructe şi legume etc. Este important faptul că ele se simt diferit, au mărimi diferite etc. De asemenea, trebuie puse cu grijă, pentru ca oamenii să nu se rănească.
Sarcina pentru grup este să încerce să ghicească forma, aşezarea camerei, unde sunt  şi ce sunt acele obiecte.
După 7 minute grupul iese din cameră şi desenează maginile pe care şi le- au făcut în minte. După aceea pot vedea camera.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu