joi, 17 aprilie 2014

Despre jocul didactic

Prin folosirea jocurilor didactice putem  antrena la elevi operațiile gîndirii, sa dezvoltam  spiritul de echipă şi să asiguram astfel un climat favorabil pentru o însușire mai rapidă și temeinică a cunoștințelor.
A se juca și a învăța sunt activități care se îmbină perfect. Ideea folosirii jocului în activitățile educative nu este nouă. Și Platon recomandă:
Faceți în așa fel încît copii să se instruiască jucîndu-se. Veți avea prilejul de a cunoaște înclinațiile fiecăruia.
Jocul didactic costituie o eficientă metodă de stimulare și dezvoltare a motivației superioare din partea elevului, exprimată prin interesul său nemijlocit față de sarcinile ce le au de îndeplinit sau plăcerea de a cunoaște satisfacțiile pe care le are în urma eforturilor  depuse în rezolvare.
Prin folosirea jocurilor didactice matematice,se realizează importante sarcini formative ale procesului de învățămînt:
ü  antrenează operațiile gîndirii: analiza, sinteza, comparația, clasificarea, ordonarea, concretizarea;
ü  dezvoltă spiritul de imaginație creatoare și spiritul de observație;
ü  dezvoltă spiritul de inițiativă și independență în muncă, spiritul de echipă;
ü  dezvoltă atenția, disciplina, spiritul de ordine;
ü  formează deprinderi de lucru corect și rapid;
ü  asigură o însușire mai rapidă, temeinică, accesibilă și plăcută a cunoștințelor propuse.
Desfășurarea jocului didactic cuprinde următoarele faze:
ü   introducerea în joc (discuții pregătitoare);
ü   anunțarea jocului și a scopului urmărit;
ü   prezentarea materialului;
ü   explicarea/demonstrarea regulilor jocului;
ü   fixarea regulilor;
ü   executarea jocului de către copii;
ü   încheierea jocului (aprecieri și concluzii asupra felului în care s-a desfășurat jocul).



didactic.ro

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu