Prin folosirea jocurilor didactice putem antrena la elevi operațiile gîndirii, sa dezvoltam spiritul de echipă şi să asiguram astfel un
climat favorabil pentru o însușire mai rapidă și temeinică a cunoștințelor.
A se juca și a învăța sunt activități care se îmbină
perfect. Ideea
folosirii jocului în activitățile educative nu este nouă. Și Platon recomandă:
“Faceți
în așa fel încît copii să se instruiască jucîndu-se. Veți avea
prilejul de a cunoaște înclinațiile fiecăruia”.
Jocul didactic costituie o eficientă metodă de
stimulare și dezvoltare a motivației superioare din partea elevului, exprimată prin interesul său
nemijlocit față de sarcinile ce le au de îndeplinit sau plăcerea de a cunoaște
satisfacțiile pe care le are în urma eforturilor depuse în rezolvare.
Prin folosirea jocurilor didactice matematice,se
realizează importante sarcini formative ale procesului de învățămînt:
ü antrenează
operațiile gîndirii: analiza, sinteza, comparația, clasificarea, ordonarea, concretizarea;
ü dezvoltă
spiritul de imaginație creatoare și spiritul de observație;
ü dezvoltă
spiritul de inițiativă și independență în muncă, spiritul de echipă;
ü dezvoltă
atenția, disciplina, spiritul de ordine;
ü formează
deprinderi de lucru corect și rapid;
ü asigură
o însușire mai rapidă, temeinică, accesibilă și plăcută a
cunoștințelor propuse.
Desfășurarea jocului didactic cuprinde următoarele
faze:
ü introducerea
în joc (discuții
pregătitoare);
ü anunțarea
jocului și a scopului urmărit;
ü prezentarea
materialului;
ü explicarea/demonstrarea regulilor jocului;
ü fixarea
regulilor;
ü executarea
jocului de către copii;
ü încheierea
jocului (aprecieri
și concluzii asupra felului în care s-a desfășurat jocul).
didactic.ro
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu